1120 versluisgroep bewonerszaken showroomtraject aannemer 2
Versluis_bewonerszaken_showroomtraject_aannemer_2
1121 versluisgroep bewonerszaken huisbezoek woningcorporatie 4
Versluis_bewonerszaken_huisbezoek_woningcorporatie_4
1122 versluisgroep bewonerszaken uitvoer woningcorporatie 3
Versluis_bewonerszaken_uitvoer_woningcorporatie_3
1123 versluisgroep bewonerszaken projecten kantoorpand
Versluis_bewonerszaken_projecten_kantoorpand
1124 versluisgroep bewonerszaken mt kernwaarden 2
Versluis_bewonerszaken_mt_kernwaarden

Versluis Academy

Onze medewerkers vormen het hart van onze organisatie. We waarderen initiatieven en steunen collega’s in hun ontwikkeling als medewerker en als mens. Eigen initiatief nemen betekent ook zelf kunnen kiezen waarin je je wilt ontwikkelen. Die mogelijkheid biedt de Versluis Academy, of het nu gaat om de opleiding sociaal projectleider, een incompany workshop of een opleiding gericht op persoonlijke ontwikkeling.

Als collega vragen we je in het jaarlijkse planningsgesprek naar jouw groeiambitie. Samen kijken we welke kennis en kwaliteiten hiervoor nodig zijn en welke training of opleiding bij je past.  Door je (vak)kennis te vergroten word je niet alleen een waardevollere collega, je ervaart ook meer plezier en uitdaging in je werk. En dat raakt al onze kernwaarden: mensgericht, ambitieus, plezier en slim.  


 Onze Academy bestaat uit 4 onderdelen: 

Versluis bewonerszaken

Incompany workshops 

Met elkaar bepalen we de thema’s of onderwerpen die aan bod komen. We schakelen hiervoor externe partijen in of een collega deelt zijn/haar kennis over een onderwerp met de rest van het bedrijf. 
 
Voorbeelden van workshops: 
• Schrijfcursus
• Huurrecht 
• Omgaan met weerstand
• Reanimatie 
• Subsidies 

Versluis bewonerszaken

Persoonlijke ontwikkeling 

Versluis is een mensgerichte werkgever, dit betekent dat we oog hebben voor jou als persoon. Wij bieden je de ruimte om alles uit jezelf te halen. Bijvoorbeeld door trainingen te volgen die inzicht geven in wat jouw drijfveren, talenten én mogelijke valkuilen zijn. Denk aan leiderschaps- of communicatietrainingen, een training projectmanagement of een cursus presenteren. 

Versluis bewonerszaken

Leerwerktraject  

Opleiding, leeftijd of ervaring zijn niet altijd doorslaggevend, we vinden het vooral belangrijk dat nieuwe medewerkers bij ons team en onze cultuur passen. Je bent dus ook zonder opleiding of diploma van harte welkom om bij Versluis te solliciteren. Doe onze opleiding ‘Bewonersbegeleider in 60 dagen’ en ga al na 2 maanden zelfstandig aan de slag.

Versluis bewonerszaken

Erkend leerbedrijf 

Als erkend leerbedrijf draagt Versluis bij aan de toekomst van het vakmanschap. Regelmatig begeleiden wij studenten of zij-instromers naar een mooie toekomst in de bouwwereld.  

Bewonersbegeleider in 60 dagen

Een van onze opleidingen is ‘Bewonersbegeleider is 60 dagen’. Samen met jou maken we een inwerkschema: als startende collega loop je met verschillende projecten mee. De ene keer is dat een project met een bouwkeet, waarbij bewoners tijdelijk naar een logeerwoning gaan en de andere keer een project waarvoor we alleen een ‘warme opname’ doen. Als bewonersbegeleider-in-spe leer je meteen je collega’s kennen. In deze rol werk je meestal solo voor een project en dan is het handig als je weet wie je sparringpartners zijn.

Tijdens het trainingsprogramma leer je hoe je zichtbaar bent voor de uitvoerder of projectleider, je belangrijkste contactpersoon. Jouw taak is onder andere om de informatie van onze opdrachtgever te vertalen naar de huurders, mondeling en ook schriftelijk. Daarom volg je de schrijfcursus B1, waarin je leert om heldere brieven te schrijven.
Na twee maanden ga je zelfstandig aan de slag, waarbij je altijd kunt terugvallen op je collega’s in de groeps-app. Ook is er onze database die een schat aan informatie bevat. En tijdens de pizza-sessies, vier keer per jaar, delen we tips en ook complimenten. Want die krijgen we regelmatig.

 

Deze collega’s gingen je voor: 

 

Joey Wiegman 

Volgde o.a. de cursus Huurrecht bij groot onderhoud en renovatie  

 “Ieder jaar nodigt mijn teamleider Linda van Tol me uit voor een ontwikkelgesprek. Tijdens dit gesprek is er ruimte om aan te geven waar je je nog verder in wilt ontwikkelen. We noemen dit wel eens gekscherend het voeten-op-tafel-gesprek: een informeel gesprek waarin echt gevraagd wordt wat jij wilt leren, waar jij behoefte aan hebt. Dat vind ik prachtig aan Versluis: ze geven me de ruimte en investeren in mij als persoon. In de acht jaar dat ik als bewonersbegeleider bij Versluis werk heb ik al heel wat trainingen gevolgd. Van Techniek voor niet technici tot een eendaagse cursus Huurrecht bij groot onderhoud en renovatie. Binnenkort staat de volgende training alweer op de planning: Duurzaamheid in de praktijk, van techniek tot bewonersgedrag. Ik vind het belangrijk om mijn kennis regelmatig bij te spijkeren, zodat ik onze opdrachtgevers en bewoners zo goed mogelijk bij kan staan. Want dat is waar ik het voor doe. Het is fijn dat ik hier de ruimte voor krijg, ik werk niet voor niets al ruim 8 jaar met veel plezier bij Versluis.” 


Chantal Valstar

Volgde een schrijftraining 

“In mijn eerste werkweek werd ik door Versluis uitgenodigd om twee middagen aan te schuiven bij een schrijftraining. Dat wilde ik wel. Als bewonersbegeleider word je regelmatig uitgedaagd om complexe informatie zo duidelijk mogelijk op papier te zetten. In informatiefolders, bewonersboekjes of brieven bijvoorbeeld. Tijdens de training heb ik veel praktische tips en handvatten gekregen om doelgroepen gericht aan te schrijven. Ik merk nu al dat ik hier in de praktijk baat bij heb. Laatst mocht ik voor een project in Zoeterwoude-Dorp een bewonersboekje maken. Je bent snel geneigd om gewoon te beginnen met schrijven, door de training was ik me veel bewuster van de doelgroep, mijn woordkeuzes en de kern van dat wat ik wilde vertellen. Kortom: de geleerde kennis kwam gelijk goed van pas. Bovendien was dit de perfecte start bij mijn nieuwe werkgever: je spijkert je kennis bij én leert je collega’s op een leuke manier kennen.”